Mamy świadomość, że większość
z Was korzysta z serwisów wymiany opon, warto jednak zapoznać się z instrukcją
wymiany koła na wypadek złapania przysłowiowego "kapcia".
Wpis dedykowany jest głównie dla Pań, które jeszcze tego nigdy nie robiły - zobaczcie dziewczyny to dziecinnie proste!!! Dla potrzeb fotoreportażu koło wymienia Michał 😉.
Wpis dedykowany jest głównie dla Pań, które jeszcze tego nigdy nie robiły - zobaczcie dziewczyny to dziecinnie proste!!! Dla potrzeb fotoreportażu koło wymienia Michał 😉.
Na początku luzujemy wszystkie śruby w kole, które
mamy zamiar odkręcić, pamiętajmy by wymianę dokonywać z "wbitym"
biegiem pierwszym lub wstecznym (w automatach w ustawieniu P) oraz zaciągniętym
hamulcem ręcznym. Jeśli śruba nie chce popuścić można posiłkować się nogą😉
Gdy śruby
będą już poluzowane podnosimy auto pamiętając o umieszczeniu podnośnika we
właściwym miejscu. Na progu jest auta miejsce, w którym należy go położyć jest z reguły
zaznaczone wgłębieniem lub przetłoczeniem.
Gdy auto
jest podniesione odkręcamy śruby i zmieniamy koło, pamiętając, że jako ostatnia
śrubę odkręcamy tę z dołu koła. Podczas gdy auto jest podniesione nie zaleca
się otwierać drzwi, klapy ani maski (ma to związek z małą sztywnością
niektórych aut).
Zakładamy nowe koło. Przykręcamy z równomierną
siłą przeciwległe śruby, pamiętając, że nie należy od razu przykręcać śrub na
"maxa".
Pamiętać należy także, że śruby używane przy felgach stalowych, różnią się od tych, które wykorzystuje się do montażu felg aluminiowych i nie można ich używać zamiennie.
Oczywiście życzymy Wam jak najmniej awaryjnych
sytuacji w praktyce, ale uważamy, że do niektórych z nich warto być
przygotowanym teoretycznie😏.
P.S. Zdjęcia do artykułu wykonała mama.