Strony

niedziela, 4 lutego 2018

O ciśnieniu ciąg dalszy...

W poprzednim wpisie mowa była o kontroli ciśnienia, a dziś zajmiemy się „kontrolerem” ciśnienia przenosząc się z kół na kierowcę.
Ciśnienie, które może wzrosnąć kierowcy jest bardziej niebezpieczne, niż poprzednio opisywane i najczęściej powoduje je taki oto symbol:


Jaki ból powoduje u mężczyzny świecąca kontrolka może zrozumieć tylko kobieta rodząca. Bez znieczulenia. Jak sobie z takim bólem poradzić? Na szczęście kontrolka „check” nie zawsze jest zwiastunem kłopotów. Do zapalenia przedmiotowej kontrolki wystarczy nieprawidłowy sygnał z jednego z czujników lub wykroczenia poza przyjęte parametry. Aby stwierdzić czy powodem naszych obaw jest odrobina wilgoci, zaśniedziały styk, chwilowy skok napięcia (wariant optymistyczny), awaria sondy, katalizatora, czy też filtra DPF (ten gorszy wariant) pomocny będzie skaner OBD II.
Od razu odpowiadam przecząco na dwa pytania, które się nasuwają:
NIE, nic nie uszkodzimy podłączając skaner do gniazda OBD. Za pomocą skanera możemy jedynie sprawdzić parametry techniczne (np.: napięcie akumulatora, ciśnienie paliwa, temperatura katalizatora...) oraz odczytać i skasować zapisane błędy.
I kolejne NIE. Podłączenie złącza nie czyni z nas mechaników, którzy naciskając przycisk „kasuj błąd” naprawiają usterkę.
Jak to działa? Zaczynamy od interfejsu diagnostycznego np.: Vgate iCar2 (cena około 70zł) a następnie na Androida (inne systemy też są obsługiwane) ściągamy aplikację (np.: Piston, CarFix) Aplikacja łączy się z urządzeniem na pomocą bluetooth.
Po połączeniu możemy monitorować parametry techniczne oraz odczytać błędy i z pomocą wujka Google mniej więcej oszacować jak wielki musi być worek pieniędzy, z którym udamy się do serwisu a w wariancie optymistycznym (o którym wspomniano powyżej) skasować błąd i cieszyć się brakiem irytującej kontroli na desce rozdzielczej. Musimy mieć jednak świadomość, że jeśli doszło do usterki to jej skasowanie nie będzie naprawą i po jakimś czasie, znów kontrolka koło zegarów podniesie nam ciśnienie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy zostawiony tutaj komentarz :)